En ny forskningsrapport som gjengis hos Mozon.no påviser at mødre som inntar tre glass melk daglig får større og sunnere barn enn de som drikker ett glass eller mindre hver dag. Dette er fordi melk gjerne er hovedkilden til kalsium...
|
En ny forskningsrapport som gjengis hos Mozon.no påviser at mødre som inntar tre glass melk daglig får større og sunnere barn enn de som drikker ett glass eller mindre hver dag. Dette er fordi melk gjerne er hovedkilden til kalsium i et normalt kosthold. Ifølge Mozon er et først og fremst melkeallergikere og de som ikke liker melk som er mest utsatt. Som kilde benyttes Opplysningskontoret for melk, og vegetabilske kilder til kalsium omtales ikke i artikkelen.
(Av Redaksjonen)
Denne nyhetssaken ble publisert 05. Mai 2006.
Neste sak om melk og kyr: Fjellbeiting gjør melken sunnere.





Har du en kommentar?