Hjem
Vegetar
Vegan
Mat
Produkter
Lokalt
Helse
Forum
Blogg
Nyheter
Butikk
Blad
Raw
Om oss
Kurs
Medlem?
Forumforside | Siste 20 innlegg | Veganforumet | Lokalforum | Aktuelle debatter! | Hvorfor registrere seg | Hjelp? | Forumreglene | Vis hva du spiser!

24. May 2013 at 00:57

Welcome, Guest. Please Login or Register
Norsk Vegetarforum - for vegetarianere, veganere og alle interesserte

HomeHelpSearchLoginRegister  

Norsk Vegetarforum › Hovedkategorier › Andre spørsmål / emner › Dumme ting altetere sier
(Moderators: Thomas, Ylajali)
‹ Previous Topic | Next Topic ›
Pages: 1 ... 4 5 6 7 
Send Topic Print
Dumme ting altetere sier (Read 11076 times)
Reply #75 - 26. Mar 2011 at 02:12

LindaC   Offline

vegetarianer
bodø

slutt mens leken er god! dette vil gjøre uopprettelig skade på kroppen og hjernen din...
får vel skynde meg å gå over til fjordland og cola som vedkommende, slik at jeg er sikker på å få i meg alle næringsstoffer! Cheesy

hvilken rett har mennesker til å bestemme at vi er mer verdifulle enn andre?
Back to top 
IP Logged

Reply #76 - 28. Mar 2011 at 08:35

Pål   Offline
Hoved-moderator
vegetarianer
en måned som vegetarianer
= ett slaktedyr mindre
Oslo, og i skogen et sted.

LindaC wrote on 26. Mar 2011 at 02:12:
slutt mens leken er god! dette vil gjøre uopprettelig skade på kroppen og hjernen din...
får vel skynde meg å gå over til fjordland og cola som vedkommende, slik at jeg er sikker på å få i meg alle næringsstoffer! Cheesy

LOL. Utrolig hvor ofte folk som overhodet ikke virker å være interessert i sin egen helse er dypt bekymret over andres helse, slik som herr/fru Fjordland. Ofte uten at de engang vet helt, helt grunnleggende ting om ernæring, eller er interessert i å bli det.

Pål W. Thorbjørnsen | Informasjonsansvarlig i Norsk Vegetarforening | facebook.com/paulprema
Back to top 
IP Logged

Reply #77 - 03. Jul 2011 at 14:13

Madelene   Offline

vegetarianer
holder på å bli vegan
Asker

Når jeg var på butikken med samboeren min for å kjøpe burger her om dagen så husket jeg ikke om jeg hadde flere veggisburgere og dro med meg en pakke med anamma sine.Kom i kassa og dama bak kassa fant frem listen over gluten varene. Slo inn 61 kr og jeg fikk bakoversveis og spurte om det var riktig.Ja se her sa hun.Jeg visste ikke at det var seks stk i pakken for jeg kjøper helsans kjøk med fire i pakken til vanlig. Vi utveklset noen ord og hun spurte: får du i deg nok næring da? Ja svarte jeg og sa jeg ikke tålte protein.Åja sa hun da.Hun var jo kjempe hyggelig men lite visste hun om kosthold mtp at hun var en overvektig kjøttetende dame.Får høre mye rart og at folk skal bry seg om mitt sunne kosthold er rart.Det virker som om de tror at jeg ikke får i meg nok vitaminer,mineraler,jern osv. Det er vel egentlig omvendt:) Jeg har for første gang i livet mitt lært å lage mat og desserter gjennom vegetarbloggen og misjonen.  Smiley

If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
Back to top 
IP Logged

Reply #78 - 30. Jul 2011 at 12:50

loudskin   Offline

holder på å bli veggis

De sier at man må det ellers får man for mange dyr på planeten  Embarrassed

Back to top 
IP Logged

Reply #79 - 17. Oct 2011 at 16:35

Haavard   Offline

vegetarianer
Bergen

- Jeg har blitt vegetarianer
_ Vel, du må bare ikke la det gå til hode på deg, for da blir du grønnsak!

Back to top 
IP Logged

Reply #80 - 20. Oct 2011 at 21:12

JJ   Offline

Jeg må nesten slenge med en kommentar jeg fikk her om dagen... Jeg var på Meny og så at de hadde smaksprøver på pizza der. Så jeg spurte om de hadde vegetarpizza. Og svaret var "Vi har jo den med skinke"........ Roll Eyes

Back to top 
IP Logged

Reply #81 - 23. Oct 2011 at 20:00

HeidiL   Offline

vegetarianer
Fredrikstad

JJ wrote on 20. Oct 2011 at 21:12:
Jeg må nesten slenge med en kommentar jeg fikk her om dagen... Jeg var på Meny og så at de hadde smaksprøver på pizza der. Så jeg spurte om de hadde vegetarpizza. Og svaret var "Vi har jo den med skinke"........ Roll Eyes

Det der må være noe av det aller dummeste jeg har hørt.....
Gir de ikke opplæring til folk i det hele tatt før de sendes ut? Du burde nesten ha tipset både butikken og produsenten om det. Litt kunnskap må de formidle til folk som skal selge produktene.

Jeg bestilte en pølse til. Gaten lå tom og øde på begge sider. Jeg kaldsvettet nå. Kom til å tenke på hva en pølse faktisk var for noe. Et dødt dyr malt til mos, og tilsatt allverdens kjemikalier.
Back to top 
IP Logged

Reply #82 - 24. Oct 2011 at 15:26

JJ   Offline

Ja, ikke sant  Shocked Fikk sjokk når jeg fikk det svaret. Klarte ikke å si noe tilbake bortsett å heve øyenbrynene og si ehhhh nei, det skal jeg ikke ha.....  Roll Eyes Hadde jeg tenkt meg om, så skulle jeg svart noe mye bedre...   Undecided

Back to top 
IP Logged

Reply #83 - 16. Nov 2011 at 16:51

johan   Offline

holder på å bli veggis

er det mulig..... Shocked

Back to top 
IP Logged

Reply #84 - 04. Dec 2011 at 21:35

Benedicte   Offline

holder på å bli veggis
Bergen

Hahaha! det der er jo bare tragisk!

Skal bli vegetarianer selv, men har allerede hørt masse rare ting fra folk bare jeg nevner ordet 'vegetar'. Skulle tro man skulle melde seg inn i noe tvilsomt okkulte greier ^^' Beste er nesten ikke hva folk sier, men hvordan de seg på deg foreksempel under en reklame(typisk fra mac'ern) og bare veeenter på en reaksjon fra deg.

Back to top 
IP Logged

Reply #85 - 10. May 2012 at 19:21

Yvonne   Offline

holder på å bli vegan
Bergen

Hahaha, kan ikke gjøre annet enn å le meg ihjel av denne tråden.

Jeg blir like irritert hver gang jeg spiser hos noen eller er i besøk og altetere skal komme med kommentarer om maten som "det er egentlig gris i det der, ha-ha! Smiley" mens jeg sitter og spiser. Det er ikke _litt_ morsomt en gang.

Ser på det litt som om jeg hadde hatt alvorlig nøtteallergi og jeg sitter og spiser, og de utbryter "haha, det er nøtter i det du spiser".. Jo, takk du? Veldig morsomt å bli sendt til sykehuset.

Lurer på om de hadde respektert det om det hadde vært av religiøse grunner. Virker som om altetere har mer respekt for dét, og synes vegetarisme bare er noe tull. Tviler sterkt på om jeg hadde vært muslim og ikke spist gris at noen hadde vitset om at det var gris i maten min. Alvorlig talt, vis litt respekt.

Derimot synes jeg at vitser om at "kaninfôr" og at jeg bare spiser salat kan være ganske underholdende. Selv om man går lei i lengden, så velger jeg å le av det, bare fordi jeg foretrekker det fremfor at noen spøker om at det er dyr i maten min. (Frister egentlig veldig neste gang noen sier det å brekke meg og løpe mot toalettet... Hadde vært morsomt om de hadde sett alvoret da!)   

Back to top 
IP Logged

Reply #86 - 12. May 2012 at 17:58

Yvonne   Offline

holder på å bli vegan
Bergen

Kom på enda flere ting...

"planter har følelser de også!!!!!"
"du spiser maten min sin mat!!!  Angry" ... (Spiser du ikke grønnsaker du også da? Tviler på at et kosthold som er bare kjøttbasert er særlig helsevennlig...)

Back to top 
IP Logged

Reply #87 - 01. Jun 2012 at 15:02

refla   Offline

vegetarianer

Venninne av meg som er EKSTREMT påståelig:
"Når man er vegetarianer kan man jo spise kylling, hvis ikke så er man veganer."

Jeg sier nei, hun fortsetter og insistere på at hun har rett. Så til slutt blir jeg irritert og sier bare: "Hei, det er JEG som er vegetarianer, og jeg har lest i flere timer om dette her, jeg VET dette her HUNDRE ganger bedre enn deg.."

Back to top 
IP Logged

Reply #88 - 10. Oct 2012 at 22:20

Iron maiden   Offline

veganer
love animals, fuck humans.
Oppsal, Oslo

En gang sa noen til meg:
" dere vegetarianere er noen uutviklede aper!!!"
Og" du kan jo bare plukke skinkebitene av garnfisket!"( lettere sagt enn gjort...)

Back to top 
IP Logged

Reply #89 - 25. Feb 2013 at 01:59

jenny savio   Offline

holder på å bli veggis
mitt liv er ikke verdt
mer enn andres
Trondheim

Siden jeg spiser egg får jeg ofte høre at det kan jeg jo IKKE gjøre, siden alle egg skal jo bli kyllinger en gang.

Har tilslutt gått så lei av å forklare at høner, som alle andre dyr, må bli befruktet for å lage barn, at jeg bare ler av folks veldig lave kunnskap i basic biologi.

det viktigste valget jeg tok, tok jeg da jeg bestemte meg for at mitt liv ikke var verdt mer enn et dyrs.
Back to top 
IP Logged

Pages: 1 ... 4 5 6 7 
Send Topic Print
‹ Previous Topic | Next Topic ›

Tweet
  « Home ‹ Board Top of this page

Norsk Vegetarforum » Powered by YaBB 2.5 AE!
YaBB Forum Software © 2000-2010. All Rights Reserved.

Valid RSS Valid XHTML Valid CSS Powered by Perl Source Forge
VEG-VEG.NO: SISTE

Rawganik - Rawfood og superfood
NYE BLOGGINNLEGG

Krishnas Cuisine
I PRODUKTGUIDEN

NYE LOKALGUIDER

SIST KOMMENTERT

Hvorfor registrere seg

Hjelp/brukerstøtte?

Aktuelle debatter!

Her er forumreglene